&=
[Bileşik Operatörler]Açıklama
Bileşik bitsel AND operatörü &= genellikle bir değişkendeki belirli bitleri DÜŞÜK duruma (0'a) zorlamak için bir değişken ve bir sabitle birlikte kullanılır. Bu genellikle programlama kılavuzlarında "temizleme" veya "sıfırlama" bitleri olarak adlandırılır.
Bitwise AND & operatörünün bir incelemesi:
0 0 1 1 işlenen1
0 1 0 1 işlenen2
----------
0 0 0 1 (işlenen1 & işlenen2) - döndürülen sonuç
Sözdizimi
x &= y; // x = x & y'ye eşdeğer;
Parametreler
x: değişken. İzin verilen veri türleri: char, int, long.
y: değişken veya sabit. İzin verilen veri türleri: char, int, long.
Örnek Kod
0 ile "bitsel AND'lenmiş" bitler 0 olarak temizlenir, bu nedenle myByte bir bayt değişkeniyse,
myByte & 0b00000000 = 0;
1 ile "bitsel AND'lenmiş" bitler değişmez, bu nedenle,
myByte & 0b11111111 = myByte;
Notlar ve Uyarılar
Bitsel operatörde bitlerle uğraştığımız için - ikili biçimlendiriciyi sabitlerle kullanmak uygundur. Rakamlar diğer temsillerde hala aynı değerdedir, anlaşılması o kadar kolay değildir. Ayrıca, netlik için 0b00000000 gösterilir, ancak herhangi bir sayı biçiminde sıfır sıfırdır (hmmm orada felsefi bir şey mi var?)
Sonuç olarak - bir değişkenin 0 ve 1 bitlerini temizlemek (sıfıra ayarlamak) için, değişkenin geri kalanını değişmeden bırakırken, 0b11111100 sabitiyle bileşik bitsel AND operatörünü (&=) kullanın
1 0 1 0 1 0 1 0 variable
1 1 1 1 1 1 0 0 mask
----------------------
1 0 1 0 1 0 0 0
bit değişmedi
bitler temizlendi
Değişkenin bitlerinin x sembolü ile değiştirildiği aynı gösterim burada
x x x x x x x x variable
1 1 1 1 1 1 0 0 mask
----------------------
x x x x x x 0 0
bit değişmedi
bitler temizlendi
Yani;
myByte = 0b10101010;
myByte &= 0b11111100; // sonuç 0b10101000
Ayrıca Bakınız
LANGUAGE & Bitsel VE